Tutustu meihin sirkuslaisiin!

Meidän sirkukseemme kuuluu jo neljä henkilöä. Tässä postauksessa opit tuntemaan meidät paremmin ja tiedät mitä kukin täällä taustalla tekee.

Kati
Unelmatirehtööri (toimitusjohtaja)


Kun me muut lähdemme töistä, Kati jää usein yksin fiilistelemään takki päällä hallin ovelle. Fiilistelyn syy on takkahuoneen nurkasta alkanut matka. Matka on edennyt muutamassa vuodessa sielunpuolikkaan ja parhaan kaverin, pikkusisko-Lauran kanssa perustettuun firmaan, hulppeisiin tuotantotiloihin ja kahteen työntekijään. ”Herranjumala me ollaan jo tässä”, hän hihkuu.

Dream Circus on Katin kolmas lapsi. Hän on helpottunut, että se on jo kävelevä, vaippaiän taakseen jättänyt taapero, joka kasvaa kovaa vauhtia.

Unelmatirehtööri on idearikas, vähän uhkarohkea ja yllytyshullu, jolle elämä on tuonut jo sopivasti varmuutta ja järkeä ottaa riskejä, vai onko? Unelmat ja niiden määrätietoinen toteutus on Katin juttu.

Hän pyörittelee meillä numeroita, mutta heittäytyisi mieluusti pelkäksi luovaksi johtajaksi.

Kun Unelmatirehtööri saa käsiinsä uuden kankaan, se on menoa. Hän luo siitä hetkessä prototyypin uudelle vaatteelle tai keksii siitä sitten ihan jotain muuta.

Vastapainoa työlle tuovat perhe, japanilaisten alkuperäiskoirarotujen kasvatus ja matkat Japaniin, minkä markkinat hän mieluusti valloittaisi. Luovuutta ja ideoita pirskahteleva Kati ottaa parhaillaan myös ensimmäisiä askelia kuvataitelijana.

Laura
Unelmien seremoniamestari (myynti- ja markkinointi)

Laura ei ole vielä onnistunut ottamaan sitä täydellistä luontokuvaa, ja tuskin onnistuukaan, sillä kaikki kuvaajat tavoittelevat aina vielä vähän parempaa.

Kun Unelmien seremoniamestari kiinnostuu jostain, hän tekee sen täysillä. Hän opetteli viisivuotiaana yksin lukemaan, kun kukaan ei ehtinyt lukea hänelle tarpeeksi. Tietokoneen kanssa hän teki tuttavuutta jo kolmevuotiaana ja kuudesluokkalaisena rakenteli ensimmäiset kotisivunsa. Nykyisin hän on meillä melkoinen somevelho.

Sinnikkäässä ja hillityssä Laurassa on vain kaksi vaihdetta, täysillä tai ei ollenkaan. Se näkyy intohimona työssä yrittäjänä isosisko-Katin kanssa. Laura vaihtoi aikoinaan sisustusarkkitehtuuri- ja kalustemuotoiluopinnot vaatetusompeluun, ja siitä se lähti. Meillä ei tapahdu mitään, missä Unelmien seremoniamestarilla ei olisi sormiaan pelissä.

Yhteistyökyky on yksi markkinointia pyörittävän Lauran vahvuuksia, mutta hän osaa myös sanoa tarvittaessa ei.
Lähiajan suuri haaste on ajokortti. Lauralla ei ole sitä vielä, eikä ajamaan oppiminen kiinnosta häntä pätkääkään. Villieläinten kuvaaminen kiinnostaa sitä vastoin aivan valtavasti, mutta erämaahan ei pääse toistaiseksi kuin pummaamalla ensin joltain sinne kyydin.

Ida
Varastomyyrä (käytännönratkaisija)

Ida on meidän ensimmäinen työntekijä, moniosaaja, joka oppii ja osaa ja pyörittää käytännön palettia. Idalla on ratkaisu kaikkeen. Ilman häntä mikään ei liikkuisi edes varaston hyllylle, saati sieltä asiakkaille ja jälleenmyyjille.

Idalla on takanaan työkokemus, mistä herkempi voisi traumatisoitua. Dream Circuksen entisen paikan pienen kellarivaraston hyllyt oli ahdettu täyteen kangaspakkoja. Pakkoja oli vain yksinkertaisesti liikaa. Ne alkoivat valua, ensin hitaasti, sitten nopeammin, ja kaatuivat lopulta kuin dominopalikat. Ida-parka jäi pakkojen alle. Varastomyyrä nousi urheasti ylös, avasi silmänsä, ravisteli kankaat päältään ja totesi tyynesti, että nyt tarvitsemme suuremmat tilat.

Toive toteutui. Nyt varastomyyrällä on tilaa, missä mällätä. Hän sai suunnitella ja rakentaa omien käsin uuden hallimme varastohyllyt. Nyt kankaat eivät taatusti enää valu kenenkään päälle. Myös messuosastomme on Idan tekemä.

Kotioloissa käsistään kätevä puuartesaani remontoi vanhaa taloa. Kaksi pientä lasta, puoliso, koira, kissa ja kuningaspython täyttävät tehokkaasti muut aukot vapaa-ajassa.

Varastomyyrä ei ole silti päässyt ihan kokonaan eroon valuvista kankaista. Aina, kun saamme uuden kuosin, kiedomme hänet siihen ja kuvaamme. Varastomyyrä on mainio malli.

Noora
Kaavalaama (ompelija)

Historianlehdet havisivat, kun sirkuksemme uusin tulokas, Kaavalaama Noora käynnisti ensimmäisen kerran ompelukoneensa maaliskuussa 2019. Nooran myötä teollinen ompelu palasi Varkauden Mestarintielle. Konkurssi vaiensi satojen Eiserin ompelijoiden koneet samassa hallissa vuonna 1993.

Kun puhutaan Noorasta, puhutaan herttaisesta, oma-aloitteisesta ja reippaasta ihmisestä, jolta sujuu sukkelasti ompelu ja koko prosessi ennen sitä laakaamisesta leikkaamiseen. Taloon tullessaan hän sai valita sirkushahmonsa. Pienen pähkäilyn jälkeen laama vei pupusta voiton. ”Olen yleensä yhtä ystävällinen kuin laama. Jos laama ahdistetaan nurkkaan, se sylkee. Jos minulle käy samoin, saattaa tulla sanomista”, hän perustelee valintaansa.

Kaavalaaman ehdottomasta sitoutumisesta työhön kertoo, että hän on valmis luopumaan värejä ja kuvioita usein vaihtavista geelikynsistään, jos työ sitä vaatii. Jos ei vaadi, Noora jatkaa vapaa-ajalla rentouttavaa kynsiharrastustaan. Kaavalaama kiedotaan myös uusiin kankaisiimme ja kuvataan.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 21.4.2017 alkaen. Päivitetty 21.3.2019.

Verkkokauppa

Dream Circus Oy
Mestarintie 1
78200 VARKAUS

+358 44 989 2686
info@ehtavaatteet.fi
www.ehtavaatteet.fi
2895191-6

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaamalla hyväksyt toimitusehtomme.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt nämä Dream Circus Oy:n yleiset ehdot. 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos et löydä tilausvahvistusta, tarkasta roskapostisuodatin. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme info@ehtavaatteet.fi. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelumme kanssa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalvelumme vastaa sähköposteihin ja puheluihin maanantaista perjantaihin klo 10-15 välisenä aikana.

Ilmoita meille välittömästi tilauksen jälkeen, jos huomaat tilauksesi tiedoissa virheitä.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät postitus- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Kassalla saat kaikki toimitustavat näkyville, kun olet syöttänyt postinumerosi. Olethan tarkka toimituskulujen kanssa, emme voi teknisistä syistä johtuen palauttaa liikaa maksettuja toimituskuluja vaikka haluaisit vaihtaa toimitustapaa.

Yli 150€:n tilaukset toimitamme veloituksetta. Lähetämme ne Matkahuollon Lähellä-pakettina Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiehelle, K-Marketiin, R-Kioskiin, Siwaan, Valintataloon tai muuhun Matkahuollon pakettipisteeseen. Jos haluat paketin johonkin tiettyyn paikkaan, kirjoita PAIKAN NIMI JA OSOITE KOMMENTTIKENTTÄÄN, ilman tätä merkintää lähetämme paketin lähimpään Matkahuoltoon, jonka järjestelmä automaattisesti antaa.

(HUOM! Jos kauppa tekee tepposet, eikä näytä ilmaista toimitusta, ole hyvä ja valitse Nouto verkkokaupan varastolta ja kirjoita viestikenttään tarkka noutopaikka, esim lähin Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-Kioski, Siwa, Valintatalo tai muu Matkahuollon pakettipiste, jos tätä ei ole merkitty, laitetaan paketti automaattisesti paikkakuntasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon noutopisteeseen, edellyttäen että 150€:n raja ylittyy.)

Jos tilaat lisää ja yhdistät edelliseen tilaukseesi, joka alitti tuon 150€:n rajan, emme valitettavasti pysty teknisistä syistä enää poistamaan jo maksettua postikulua.  

Tilauksen nouto verkkokaupan varastolta: valitse toimitustavaksi "Nouto verkkokaupan varastolta sovitusti" ja laita meille sähköpostia osoitteeseen info@ehtavaatteet.fi milloin noutaisit tilauksesi. Olemme paikalla hallilla maanantaista perjantaihin, mutta esimerkiksi messureissujen aikana ei noutoja välttämättä ole kukaan luovuttamassa. Tämän vuoksi sovi nouto aina kanssamme. Lähetämme vielä tilauksen käsiteltyämme sinulle 
HUOM! Säilytämme noudettavia paketteja varastolla kaksi viikkoa tilauksesta. Myös lisätilaukset / odottavat tilaukset toimitamme kahden viikon kuluttua tilauksestasi. Mikäli postikuluttomuuden raja ei siihen mennessä täyty, lisäämme laskuun toimituskulut ja toimitamme paketin lähimpään Matkahuoltoosi.

Saat näkyviin kaikki toimitustavat syöttämällä postinumerosi ensimmäiseen kenttään. Ilman tätä kaikki toimitustavat eivät näy.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Postitamme tilauksia jokaisena arkipäivänä. Klo 14 mennessä tulleet tilaukset ehtivät saman päivän toimituksiin.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme verkkokaupan blogissa poikkeavista toimitusajoista. Tiedotamme näistä myös yrityksemme Facebook-sivulla.

Vaihto- ja palautusehdot

Valmiilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske määrämittaan leikattuja kankaita tai tilauksesta valmistettuja tuotteita ilman valmistajan virhettä. Sukat voi palauttaa ainoastaan alkuperäisen pakkauksen ollessa ehjä ja avaamaton. Mikäli sukkia on sovitettu, emme voi niitä enää ottaa vastaan.

Palautusta tehdessäsi, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: info@ehtavaatteet.fi ja kerromme sinulle palautusohjeet.

Palautuksesta tulee ilmoittaa 14 vuorokauden sisällä tuotteiden noutopäivästä. Palautusilmoituksen vastaanottamisen jälkeen tuote on lähetettävä meille 14 vuorokauden sisällä. Käsittelemme palautuksen mahdollisimman pian sen saavuttua meille takaisin, mutta kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden sisällä palautumisesta.

Palautukset ja vaihdot tapahtuvat asiakkaan omalla kustannuksella käyttäen Matkahuoltoa tai Postin SmartPost- tai pakettilähetystä. Tuotteen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista.

Mikäli palautusilmoitusta ei tehdä, vähennetään maksun palautuksesta 8,50 euroa käsittely- sekä toimituskuluja, sekä mahdolliset laskutuskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Palautettavan tuotteen tulee ehdottomasti olla pesemätön, käyttämätön ja myyntikuntoinen. Pakkauksessa olevat tuotelaput tulee palauttaa mukana, eikä vaatteessa kiinni olevia lappuja saa irrottaa. Virhetapauksissa tuotetta ei saa mennä ensin itse korjaamaan / pesemään / muuttamaan mitenkään ennen kuin on ottanut yhteyttä meihin. Ota aina ensin meihin yhteyttä kaikenlaisissa reklamaatiotapauksissa.
Mikäli tuotetta on käytetty, se on likaantunut, on lemmikkien karvoissa tms. on arvon alenema 100% emmekä hyvitä tuotetta. Tällöin tuote palautetaan asiakkaalle asiakkaan omalla kustannuksella.
Tuotteen vaihtomahdollisuutta tarkastellaan jokaisessa tapauksessa erikseen. Vaihtaminen ei välttämättä ole mahdollista, sillä useissa tuotteissa löytyy uniikkeja kappaleita. Tuotteiden palauttaminen tapahtuu vaihtotapauksissakin asiakkaan omalla kustannuksella, ellei kyse ole reklamaatiosta, jolloin palautus tapahtuu meidän kustannuksellamme. 

Huomioithan, että digitaalisesti painetuissa kankaissa voi painoteknisistä syistä johtuen esiintyä joskus pieniä valkoisia pisteitä. Satunnaiset pisteet kankaalla eivät siis ole virhe. Mikäli kankaassa on tällaisia pisteitä paljon, myymme kankaan kakkoslaatuisena. Pienet valkoiset pisteet eivät siis oikeuta reklamaatioon.

Huomioithan myös, että koska puuvilla on luonnontuote, voi sen kuiduissa esiintyä eri paksuuksia, jotka näkyvät joskus kankaassa. Ne saattavat tehdä digitaalisesti painettaessa pieniä värieroja, viiruja tai muuta sellaista kankaan pintaan. Ne eivät varsinaisesti ole virheitä, vaan todellakin puuvillakuitujen aiheuttamia jälkiä, joilta ei voida aina välttyä.

Noutamaton paketti

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 10€ toimituskustannukset, sekä mahdolliset laskutuskulut ja laskulle muodostuneet korot ja huomautusmaksut.

Huom! Pakettisi tulee perille muutamassa päivässä. Saat lähetyksestä toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistuksessa on paketin seurantakoodi. Seuraa pakettisi toimitusta ja ilmoita meille, mikäli se jää esimerkiksi jumiin johonkin. Mikäli et ole saanut toimitusvahvistusta, tarkista ensimmäisenä roskapostikansiosi ja ota vasta sen jälkeen meihin yhteyttä. Lähetämme toimitusvahvistuksen tarvittaessa uudelleen.
Tilausta tehdessäsi tarkasta, että antamasi puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein. Mikäli paketti palautuu noutamattomana sen vuoksi, että antamasi yhteystiedot ovat väärin, käsittelemme palautuksen samoin kuin noutamattoman paketin. Ilmoita meille välittömästi tilauksen jälkeen, jos huomaat tilauksesi tiedoissa virheitä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti meille sähköpostilla info@ehtavaatteet.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi paketin noudettuasi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.